Close

Register

Close

Lost Password

VideoGame Arena VGA logo

Ride 3

Neverovatno zvuči podatak da je Milestone u toku 2018. godine izbacio čak pet simulacija vožnji! Ipak, ovakav tempo nije novost za italijansku kompaniju koja već godinama nesmanjenom žestinom zatrpava tržište. Iako sve to rezultuje igrama koje su u najboljem slučaju nadprosečne, a nikad odlične, očigledno je da ovakva filozofija funkcioniše, makar sa finansijskog stanovišta. Za kraj godine stiže nam verovatno njihov najambiciozniji projekat, Ride 3.

Ova moto simulacija  najlakše se može opisati kao Gran Turismo ili Forza Motorsport za motore, a takvo poređenje zaista ima smisla kad pogledate sadržaj. Od starta, igra dolazi u paketu sa 230 motora najpoznatijih proizvođača, a ukoliko imate i season pass, ta brojka će vremenom narasti i na preko 300! Kad samo na Gamescomu sajmu razgovarali sa članovima razvojnog tima, rečeno nam je da će ovo biti prvi Milestone naslov koji će imati ovakav vid podrške na duže staze. Treba reći i da su motori podeljeni u sedam klasa – od onih koji su dovoljno spori da je kočnica neophodna samo u najjačim krivima, pa do mašina koje lagano prelazi 300 kilometara na čas. Impresivan je i izbor staza koje nas vode u razne krajeve sveta. Prisutne su brojne piste, uključujući one koje su poznatije po trkama Formule 1, ali i ulične staze, poput vrlo zahtevnog Makaa. Sem toga, razvojni tim je i smislio nekoliko ruta baziranih na stvarnosti, poput jezera Garda koje se pojavljuje u jednom od novijih James Bond filmova. Mnoge staze prelaze dvocifren broj kilometara u dužini, ali je šteta što su baš sve kružnog karaktera. Ipak, stvar je u tome što Milestone insistira da je ovo ozbiljna simulacija koja nije ništa manje realistična od MotoGP, i da nije bila ideja da se žrtvuje bilo šta od realizma.

I praksa pokazuje da je to zaista tako, jer upravljački model zahteva mnogo od vas. Već standardni nivo realističnosti će vas baciti na muke, a početnici će imati mnogo problema sa zonama kočenja i transferom težine. Motori zbog činjenica da imaju samo dva točka dosta sporije koče u odnosu na automobile, i to je najvažnija lekcija koju treba savladati. Isto tako, važno je da se u krivine ulazi smireno, i bez mnogo cimanja, jer to lako dovodi do gubitka kontrole. Iako smo se uverili da je pogled iz kokpita najbolji način da se doživi brzina, i dalje je teško navići se na takav način igranja. Stvar je što reakcije motora na promenu pravca nisu trenutne, a na to se nije lako navići ni posle dužeg igranja. Protivnička inteligencija i nije za neku pohvalu jer se uglavnom bavi sobom, bez preterane želje da brani poziciju ili vas napada. Jedino uzbuđenje donosi vožnja u grupi, jer tad zaista ne znate u kome momentu ćete doživeti pad. Zato, ipak je bolje da se klonite takvih stvari.

Karijerni režim zamišljen je na prilično klasičan način, tako što na svakoj trci za ostvaren rezultat dobijate zvezdice, koje onda otključavaju dodatni sadržaj. Autori su se trudili da kombinuju različite staze, motore i vremenske uslove, ali problem je u tome što sve vreme imate osećaj da vozite samo niz nepovezanih trka. Ovde ne postoji ništa što se dešava između dva nastupa, već samo kupujete motore, vozite trke i tako dok vam to ne dosadi. Na nevolju po Milestone, dosada će se javiti mnogo pre nego što se približite samom kraju. Beg u svet multiplejera neće vam mnogo pomoći – trke podržavaju do 12 učesnika, ali to ćete vrlo retko okusiti.

Surovi realizam oseti se i na grafičkoj podlozi. Lepo je što je serijal prešao na Unreal Engine 4, pa su razlike u odnosu na prethodnika vrlo lako vidljive. Ipak, ništa ovde ne izgleda tako spektakularno, iako je teško naći veće zamerke izgledu motora, vozača pa i same okoline. Ipak, okruženje je potpuno sterilno, kao da vas vozite kroz svet koji je potpuno zamrznut u vremenu. Nedostaje nam živahna publika, avioni koji nadleću stazu… ma bilo šta što bi malo podiglo atmosferu.  Pogađate, sve to znači i da je zvuk siromašan, pa osim motora, skoro da ništa drugo i nećete čuti.

Koliko god sadržaj bio spektakularan, zaista nam nije bilo lako da održimo koncentraciju igrajući Ride 3. Milestone jednostavno mora više da poradi na prezentaciji svojih igara, ali i da konačno osmisli karijerni režim koji će nam držati pažnju na više od par sati. Sa druge strane, ako volite motore i nije vam važna MotoGP licenca, ovo je najbolji izbor koji možete napraviti ove godine.

Autor: Vladimir Dolapčev

Igru nam je poslao Milestone S.r.l., ali to nije uticalo na našu konačnu ocenu u skladu sa našom politikom o objektivnosti.

Ukratko